marți, 4 ianuarie 2011

Gadgeturi #1 - Aventuri cu routerul și începuturile HTPC-ului meu

După ce aseară am re-flashuit routerul wireless de acasă (Linksys WRT610N) cu CFE-ul (un fel de BIOS pentru embedded) pentru Linksys E3000, azi m-a cuprins febra cumpărăturilor. Dar despre asta după o scurtă paranteză.

Mă surpinde întotdeauna faptul cum cei de la marketing reușesc să redenumească același produs cu alt software și să-l vândă cu x%, în cazul de față cu 10 dolari - 5.9%, mai scump, deși updateurile de software în aceste cazuri de obicei sunt gratuite.
Noroc cu cei de la Forumul dd-wrt migrarea a fost ușoară și rapidă. Ulterior regret că n-am cumpărat Netgear WNDR3700 (procesor mai rapid), dar pe vremea când am luat Linsys-ul, cel de la Netgear nu exista.
De ce aveam nevoie de acest upgrade m-ar întreba lumea. De când am routerul, folosesc un firmware custom, tot de pe pagina dd-wrt și n-am avut nici-o problemă până zilele trecute când am observat că acesta mai are 20 de bytes de NVRAM liber. Pentru cei care nu știu nvram în acest caz înseamnă o zonă în memoria flash a routerului unde se stochează diferite setări.
Noroc că E3000 are această memorie dublată (60K în loc de 30), iar trecerea implică un simplu update de CFE urmat de un update de firmware.
Dacă are cineva nevoie de ajutor în astfel de probleme, stau la dispoziția voastră.

După această scurtă paranteză să mă întorc la ideea inițială, respectiv cumpărăturile. De ceva vreme am ajuns la concluzia că vreau un HTPC (Home Theater PC) complet silențios pentru a mă uita la filme acasă, dat fiind că de multe ori mi-e lene să car/scot laptopul, acesta fiind un „monstru” de 17".
De la bun început mă gândeam la o soluție Atom/Ion deoarece aceasta consumă relativ puțin (tot sistemul în jur de 40-45W) și trebuie să fie relativ ușor de răcit și fără ventilatoare.

După foarte multe căutări am ajuns la concluzia că în cazul meu cea mai bună alegere va fi o placă de bază Asus AT3IONT-I DELUXE, principalele avantaje fiind că vine cu o sursă de tip laptop - neavând nevoie de altă sursă - și Wi-Fi + BlueTooth integrat. Combinația performanță preț m-a convins.

Din păcate nu prea multe magazine țin în stoc acest produs, majoritatea o listează pe site, dar n-au termene de livrare. Până la urmă am ajuns să-l comand de la debo deoarece am mai cumpărat de la ei și totul a fost ok + am putut plăti cu cardul de credit. Singurul dezavantaj e că și de la ei va dura cam 5-10 zile până primesc produsul, împreună cu cele 2 module de DDR3 pe care le-am comandat.

După ce primesc placa de bază mă apuc de construit sistemul... și voi reveni cu o nouă postare despre impresiile lăsate.

2 comentarii:

  1. salut,
    am vazut ca ai un linksys 610n si ca ti-ai pus un ddwrt pe el. cum este pe partea de Vlan si multiple dhcp server? ai facut port tagging?

    RăspundețiȘtergere
  2. N-am nevoie de asa ceva pentru ce am eu acasa :). Mai mult am pus dd-wrt pe el ca sa am Transmission pe router si server de nfs.

    Oricum din cate stiu sunt suportate si VLAN (vezi asta) cat si multiple DHCP (vezi sectiunea asta).
    Oricum in principiu cam poti sa faci cu el ce poti sa faci pe un sistem embedded Linux (adica ai iptables si toate cele). In aceeasi ordine de idei stie si port tagging, vezi documentele de mai sus.
    Daca ceva nu-ti merge, cel mai bun loc pentru ajutor este forumul dd-wrt.

    RăspundețiȘtergere